1) מהו הספר האהוב עלייך?

התשובה משתנה בהתאם לתקופה, אבל בחודשים האחרונים אני מוצא את עצמי חזור שוב ושוב לארבעת הכרכים האדומים של “כל שירי” אבות ישורון שעושה אהבה עם כל מי שבא, ומעמיד עולם שבור וסדוק ומרוסק – ועדיין עומד לתפארת.

4315

2) מהו ספר הילדים האהוב עליך?

“איה פלוטו” – אני לא משוכנע שזה היה הספר האהוב עליי כילד, אבל האודיסיאה של הכלבלב מקיבוץ מגידו הוא הספר שאני הכי אוהב להקריא לבן שלי כמבוגר. כולל שורת המחץ האהובה על נהוראי (שנתיים וארבעה חודשים), שגורמת לו להזיז את האצבעות בידיים כמו ווישרים של רכב: “כלבים במים! לא, זה לא טוב!”.

60854

3) מה הספר האחרון שקראת?

עכשיו ליד המיטה (ולקראת סיום): “ראיונות קצרים עם גברים נתעבים” של דיוויד פוסטר וואלאס ו”עוד חמש דקות” של יונתן ברג – שניהם יפים וחזקים ומומלצים.

עטיפה_-_עוד_חמש_דקות(2)

4) איזה ספר גרם לך לתהות ‘על מה המהומה’?

להוציא את “יער נורווגי”, לא הצלחתי לחבב את הספרים של הרוקי מורקמי. אבל הבעיה כנראה אצלי.

יער-נורווגי

5) איזה ספר לא זכה למספיק הערכה לדעתך?

ב-1985 אדם ברוך פרסם רומן אוטוביוגרפי בשם “לוסטיג” (הוצאת “מוניטין”). אני קצת משוחד, כי “לוסטיג” מתרחש במרחבים שאני חי בהם: מרמת גן דרך ברוקלין, ועוד גוש אמונים, ומייצר מפגשים בין נתן ילין-מור, משה גרשוני וחנן פורת. זה טקסט מבריק, קצת מקודד, על הציונות הדתית ועל האפשרות להיות חלק מחבורה. עד כמה שאני יודע הוא לא הודפס שוב והדיון בו נעצר בשנות השמונים. חבל.

10557

6) מיהו הסופר האהוב עלייך?

אהובים במיוחד: חורחה לואיס בורחס, עמוס קינן, אלן גינסברג, מאיר ויזלטיר, ריימונד קארבר, דליה רביקוביץ’, זביגנייב הרברט, שמעון אדף, רוברטו בולניו, הלל צייטלין.

55058-o

7) ספר שנתן לך השראה?

“כריסטוס של דגים” (ובעצם, כמעט כל ספר) של יואל הופמן. יש לו גם את הכריכה האחורית המזמינה ביותר שאני מכיר: “בתמונה, שאותה צילם מישהו בסוף שנות הארבעים, עומדים על מדרגות האבן של מקדש, באי שיקוקו, אחד עשר צליינים. האיש שעומד בשורה הראשונה ובידו כובע קש והאישה שעומדת שלישית מימין בשורה האחרונה – גנבים.”

2401

8) ספר עיון מומלץ?

“מי השילוח” לר’ מרדכי יוסף ליינר מאיז’ביצה, שעושה נשף ניפוץ מסכות מתורות חסידיות רדיקאלית על בסיס פרשת השבוע.

9326422

***

עמיחי חסון (יליד רמת גן, 1987) הוא משורר, תסריטאי ובמאי קולנוע. זוכה פרס שרת התרבות למשוררים בראשית דרכם לשנת תשע”ה (2015) ומעורכי כתב העת לשירה “משיב הרוח”. לאחרונה ראה אור ספר שיריו הראשון “מדבר עם הבית” (הוצאת “אבן חושן”) ובעריכת דוד וינפלד. 

לעמוד הספר “מדבר עם הבית” באתר הוצאת אבן חושן לחצו כאן

עוד על הספר:

שירתו של עמיחי חסון היא מסע לירי בין עולמות־תוכן מפתיעים ואולי אף מנוגדים. בקובץ השירים מדבר עם הבית מנהל המשורר דיאלוג חי ואינטימי עם בית המדרש, עם האוהל הצבאי, עם התרבות הפופולרית ועם השירה הישראלית, בלשון שחוגגת את השפה העברית על כל עושר רבדיה. הספר נחתם במחזור שירים ביוגרפי־משפחתי הנע בין טריפולי, ניו יורק ותל אביב, ומציג תמונות נפש כנות, לעיתים עזות עד כדי חספוס, אך מלאות חמלה ואהבה.

 עמיחי חסון - מדבר עם הבית