1) מהם הספרים האהובים עליך?

צילה של הרוח, רצות עם זאבים, ימי שלישי עם מורי, מכתוב, כותבת במקל כורכום.

 

2) מהם ספרי הילדים האהובים עליך?

דנידין, הנסיך הקטן, פו הדב – כל מה שיש בו חולמניות, התבוננות, וחוכמת חיים קטנה כמעט בכל משפט.

 

3) מה הספר האחרון שקראת?

להיעשות אני מאת ארווין יאלום – ספר המציג נקודות אוטוביוגרפיות של הסופר שהוא פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. זה ריגש אותי מאוד, הרגשתי הזדהות והבנה עם הפתיחות שלו לחשוף ולפתוח את הלב, ולהקטין את הפער בין מטפל ומטופל. ככה בלי שהוא יודע על זה, הרגשתי שאחד המטפלים הכי מוערכים בעולם, תמך בי ובספר שלי מרחוק. ממרומי גילו וניסיונו הרב הוא חוקר ומזהה נקודות בחייו האישיים שעצבו אותו.

 

4) איזה ספר גרם לך לתהות ‘על מה המהומה’?

מאה שנים של בדידות מאת גבריאל גרסייה מרקס, בעוד שאת  ספרו, כרוניקה של מוות ידוע מראש, אהבתי מאוד.

 

 

 

5) איזה ספר לא זכה למספיק הערכה לדעתך?

הנזיר שמכר את הפרארי שלו מאת רובין שארמה. אנשים לעגו לספר ולאיש. אני עוקבת אחריו בלי הפסקה, הוא מספק לי אנרגיה ומוטיבציה בלתי נדלית, יש בספר אוצרות של תובנות וידע שימושי, לי זה עשה סדר וגשר בין מזרח למערב. פשטות זו לא מילה גסה.

 

 

6) מיהם הסופרים האהובים עליך?

ש”י עגנון, (אני רוצה לצאת לפנסיה ולחזור לקרוא את כל ספריו מההתחלה). איריס אליה כהן – שכתיבתה עשירה, יוצאת דופן אמיצה. עמוס עוז, על כתיבתו השופעת והקולחת.

 

 

 

7) ספר שנתן לך השראה?

הסיפור שאינו נגמר מאת מיכאל אנדה. סיפור קסום, אופטימי, מערבב פנטזיה ומציאות, כתוב באופן מרתק.

כותבת במקל כורכום מאת צילה זאן בר צור –– ספר שהוא בין קסם לכישוף, כתיבה פואטית, מרתק!

 

 

 

8) ספר עיון מומלץ?

ישנם הרבה ובראשם: לבסוף מוצאים אהבה מאת הארוויל הנדריקס. סוד הקשר הזוגי מאת צפי ועמוס צור, שהיוו משענת מקצועית ותומכת למודל “הרקמה שבינינו”, כפי שהוצג בספרי. מתנת התרפייה מאת ארווין יאלום, אינטילגנציה ארוטית, מאת אסתר פרל – שהם מטפלים פורצי דרך בגישתם הפתוחה, הקשובה האמיצה והאמפתית.

 

***

 

גילה בלפר, ילידת רמלה, עובדת סוציאלית בהכשרתה, שמאחוריה למעלה מ-30 שנות ניסיון בהתערבויות טיפוליות, מנחה ומטפלת ביחידים ובזוגות, למדה טיפול זוגי, אימאגו, את תרפיית הגשטאלט, למדה ולימדה NLP ודמיון מודרך.. ביחד עם בעלה רופא העיניים, ד”ר נדב בלפר, היא מעבירה הרצאות מבוא בנושא המודל הטיפולי. בלפר היא תושבת הנגב, נשואה ואם לשתי בנות. “הרקמה שבינינו” הוא ספרה הראשון.

על הספר:

מי מאתנו אינו עובר משבר בחיי הנישואים שלו? ספרה של גילה בלפר “הרקמה שבינינו”, נושא בשורה על האפשרי בבניית קשרים משמעותיים בחיים בשניים, והוא נע בין פרוזה – סיפורה האישי והמרגש של המחברת, לבין ספר עיון המלמד את המודל הטיפולי שיצרה ומשמש אותה בהצלחה כמטפלת בזוגות. הספר הוא בסיס חיוני לאלו מאתנו המעוניינים לבנות ולקיים מערכת יחסים משמעותית.

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להתגבר על משברים בחיי הנישואים שלה, גילה בלפר, עובדת סוציאלית ומטפלת זוגית עתירת ניסיון, ניצבה מול בעלה בתחושת כישלון וכאב גדול – מכך שכנראה אין מנוס ויהיה עליהם להיפרד.

בעודה מתבוננת בבעלה, ניגלה לה חיזיון – חיבור תחושתי ועוצמתי המתקיים בינה ובינו, שערער באחת את הרצון שלה להיפרד ממנו. חיזיון זה היה הבסיס למודל טיפולי שבנתה והוא אשר סייע לשיקום ובנייה מחודשת של מערכת היחסים ביניהם, השתתתה על יסודות איתנים, ולמעשה, הציל את חיי הנישואים שלהם.

ב”רקמה שבינינו”, לצד סיפורי המקרה, חושפת בלפר בגילוי לב את האופן בו חוותה ותפסה מערכות יחסים לאורך השנים, כמו גם את המשבר שעבר עליה עם בעלה, ובכך מאתגרת את מהות הקשר המתקיים בדרך כלל, בין מטפל ומטופל.

 

*) צילום תמונת שער: אורית שחר