קומוניקטים ופרטים על ספרים יש לשלוח לעורכת המדור דנית צמית במייל:  danittzamit@gmail.com 


הספר הבלתי נראה” מאת קרן אן זידל ואלינור מילצ’ן

הוצאת ידיעות ספרים

הסיפור הבלתי נראה מתרחש בעיר בלתי נראית שבה גרו ילדה בלתי נראית וילד בלתי נראה.

הספר הבלתי נראה הוא סיפור רב עוצמה על כוחה הפלאי של האהבה, ליצירת הספר חברו שתי אמניות בינלאומיות  מצליחות:

קרן–אן, מוסיקאית עטורת תהילה ופרסים המתגוררת בפריז ומופיעה ברחבי העולם, כתבה את הסיפור בדקות רגש ובמקצב מוסיקלי מהפנט: “לכתוב זה להשאיר עקבות. עקבות של רגש,” אומרת קרן-אן.

כפי שניתן למצוא בשיריה את אמנות הסיפור, כך גם בספר הבלתי נראה, ספרה הראשון, ניתן לחוש במוסיקה הפועמת בכל מילה ומילה.

אלינור מילצ’ן, נולדה בישראל וגדלה בצרפת ובארצות הברית. בגיל 12 קיבלה מצלמה שהפכה עם השנים להיות כלי משמעותי לביטוי וגם למקצוע. צלמת שעבודותיה הוצגו בגלריות ובמוזיאונים בניו יורק, לוס אנג’לס, צרפת, שוויץ ותל-אביב. עושה שימוש בטכניקה ייחודית בעיבוד התמונות אשר הופכת אותן לדימויים יפהפיים של ספק-חלום, ספק-מציאות.

קרן-אן ואלינור הן חברות ילדות שמנסות לשמור על קשר תוך כדי חיים אינטנסיביים סביב הגלובוס. הספר הבלתי נראה הוא יצירה משותפת של שתיהן.

לגילאי 4-8

21 עמודים * 68 ₪

cover_pree-pdf

“כוחה של עקביות – דפוסי חשיבה להצלחה למקצוענים בעולם המכירות והעסקים”  מאת וֶלדון לונג

מאנגלית: מרדכי בן שחר

הוצאת מטר

רב-מכר של “הניו יורק טיימס”

האנשים המצליחים ביותר לא הגיעו למקום שאליו הגיעו משום שנמנעו בדרך נס מכל המכשולים והמהמורות שבחיים. הם הצליחו משום שהיו להם דפוסי חשיבה המביאים לשגשוג. אלה הכינו אותם להתגבר על אתגרים ולהצליח למרות הקשיים. אלה הם דפוסי חשיבה המתבטאים בעקביות.

אנו נוטים לפעול על פי מחשבותינו ואמונותינו המושרשות בנו, והתוצאות המצטברות של פעולות אלו, בסופו של דבר, הן היוצרות את האיכות והנסיבות של חיינו ושל עסקינו. לכן, שינוי בר-קיימא של האופן שבו אנו חיים ועושים עסקים הנו אפשרי, כאשר אנו בונים מחדש את דרך המחשבה שלנו ונוטלים אחריות לתוכן שלה.

תגלו שחייכם משקפים את מחשבותיכם ואת המילים שאתם משננים לעצמכם. עושר, אושר ושקט נפשי נמצאים בהישג ידכם. אמצו והציגו דפוסי מחשבה להצלחה והניחו לדפוסי מחשבה אלה להניע אתכם להיות יוצאי דופן. עִם הספר כוחה של עקביות, האפשרויות לחיים ולעסקים שלכם יהיו בלתי מוגבלות.

בשנת 2003 השתחרר ולדון לונג מבית הסוהר, לאחר שריצה במצטבר 13 שנים על עבירות שונות, הוא היה חסר כול וחסר בית. עד שנת 2009 הוא בנה חֶברה שהופיעה ברשימת 5,000 החברות בעלות קצב הצמיחה הגבוה ביותר בארצות הברית שסכום המכירות שלהן עולה על 20 מיליון דולר. הספר “כוחה של עקביות” שהיה לרב מכר בארה”ב מביא את תורתו של לונג להצלחה עסקית ומעניק לקורא כלים שימושיים לשינוי הרגלים ולשיפור משמעותי בהישגים.

188 עמודים * 98 ש”ח

%d7%9b%d7%95%d7%97%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a2%d7%a7%d7%91%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%97%d7%96%d7%99%d7%aa

“סיפורו של אהרון – קולו של ילד בשואה” מאת ג’ים שפרד

מאנגלית: עידית שורר

הוצאת מטר

ג’ים שפרד, אחד המועמדים הסופיים לפרס הספרותי היוקרתי National Book Award, ומי שהוגדר כאחד הסופרים הטובים ביותר בארצות הברית, מביא לנו רומן עוצמתי שיתפוס את מקומו בשורה הראשונה של הספרים הקלאסיים על ילדים שנלכדו במוראות השואה.

אהרון, המספר, הוא ילד כובש לב שאינו יודע שמחה מהי. בעקבות הפלישה הגרמנית לפולין, אהרון ומשפחתו נמלטים מעיירתם לוורשה סמוך לפרוץ מלחמת העולם השנייה. עד מהרה מכים במשפחה מחסור, מחלות ורדיפות, כמו בשאר תושביה היהודים של העיר. אהרון וקומץ ילדים וילדות מסכנים את חייהם בהברחות ובסחר חליפין בשוק השחור בגטו, בתקווה לסייע למשפחותיהם להישאר בחיים. מבריחים מבוגרים מסכנים את חיי הילדים מחד, שוטרים יהודים, פולנים וגרמנים רודפים ומנצלים אותם מאידך, ומעל לכול מרחפת אימת הגסטפו.

אחרי התפוררות משפחתו, אהרון נותר חסר בית, וכשהוא משוטט ברחובות מוצא אותו הרופא הנודע יאנוש קורצ’אק, מנהלו של בית יתומים יהודי בגטו. טרבלינקה ממתינה לכולם, אך האם יצליח אהרון להימלט בזמן כדי להפיץ בעולם את דבר הזוועות שמחוללים הנאצים?

ג’ים שפרד חיבר שישה ספרים וארבעה קובצי סיפורים קצרים, בהם, Like You’d Understand Anyway שהגיע לרשימת המועמדים הסופיים ל-National Book Award וזכה בפרס הסיפור הקצר. הסיפורת שלו הופיע בין היתר בכתבי העת “ניו יורקר”, “הרפרז מגזין”, “פריז רוויו”, ה”אטלנטיק”, “אסקווייר”, “טין האוז”, “גראנטה”, ” ונבחרו לעתים קרובות להיכלל בקובץ של מיטב הסיפור האמריקאי הקצר ובקובץ פן/או הנרי.

206 עמודים * 95 ש”ח

%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%90%d7%94%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%96%d7%99%d7%aa

 

“אווה ושאר הדברים” מאת מאור שכטר

הוצאת מטר

זהו רומן על אהבה ועל ניצחונה. בצעירותו פוגש המספר באווה, נערה יפת תואר שהגיעה אל ישראל מפולין. איש מחבריו אינו מאמין כי בחייו של גיבור הספר, מאהב הנשים המתעקש על בדידותו, יש מקום לדבר מלבד שעשוע חולף. אך אווה חודרת לליבו עטוף הציניות, שמבקש להתמסר אליה, ובו בזמן נאבק עם חבלי אהבתו וכבליה.

הגיבור, שנכנע לבסוף להרגליו, מגלה כי אף שהוא מצליח לפתות נשים רבות, הוא חסר יכולת לאהוב או ליצור. מבעד לשנים ולנשים המתחלפות, עומדת ביציבות מפתיעה ומכאיבה אהבתו אל אווה, שעליה ויתר, בעוד שהיא נישאת לאחר ומקימה משפחה מאושרת.

הרומן לוקח את הקוראים אל תמונה בדיונית המתארת את ישראל בעתיד. במחצית השנייה של המאה העשרים ואחת חדלה מדינת ישראל להתקיים עקב מלחמה גדולה, הרסנית ואחרונה עם שכנותיה.

המספר מוצא את עצמו מצטרף אל המלחמה ובסופה הופך, כמו אלפי ישראלים אחרים, לפליט. אווה, אהובתו הישנה, מצילה אותו מאובדן בטוח באחד ממחנות הפליטים שהוקמו באירופה עבור הישראלים הנסים מהמזרח התיכון. היא שבה אל חייו לאחר עשרות שנים שבהן לא פסקה מלמלא את מחשבותיו והיתה האמת האחת בין שלל רעיונות, אידיאולוגיות והתבוננויות בעולם ובחיי האדם.

בשפתו העשירה והמרתקת מציע מאור שכטר ברומן הביכורים שלו קול חדש וייחודי אשר אינו חושש לאתגר את קוראיו, ובו בזמן לרגש אותם. הרומן אווה ושאר הדברים מעניק מקום של כבוד לשפה העברית, וגם היא מתגלה ככוח שניצב מעל הזמן והמקום.

254 עמודים * 85 ש”ח

%d7%90%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%95%d7%a9%d7%90%d7%a8-%d7%94%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%96%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%94

“בזמן שלא היית” מאת ענבל מלכה

הוצאת ידיעות ספרים

בכתיבה המזכירה את סגנונה של שרון קריץ’, מבטאת ענבל מלכה את תהפוכות הנפש של נערה מיוחדת במינה. סיפור שנע בעדינות בין כאב לאושר.

יש אנשים שאפשר לראות עליהם שהדבר הרע כבר קרה להם. מצד שני יש ילדים בבית ספר שמתנהגים כאילו לא סיפרו להם עליו או כאילו חיסנו אותם כשהם היו קטנים, ועכשיו הם יכולים להיות בטוחים שהדבר הרע לא יקרה להם. לפעמים מעניין אותי לדעת מה הם רואים כשהם מסתכלים עלי. אולי הם רואים את הילדה שאבא שלה מת. אני יודעת שיש ילדים שחושבים ככה ואני לא מתקנת אותם.

נילי מעבירה את ימיה בודדה בביתה  אפילו שהיא לא באמת לבד. אבא שלה שם, אך אינו מסוגל לצאת מהמיטה. גם בבית הספר היא כבר לא מסתובבת עם החברות שלה. הכול נראה רחוק וריק ושקט. בעוד היא שקועה בניסיונות להתמודד עם המציאות שנכפתה עליה, נער בשם רון נכנס במפתיע לחייה ומשנה הכול.

בזמן שלא היית הוא רומן הנעורים השני בסדרת פרא לספרות מקור עכשווית, המביאה לקוראות ולקוראים קולות חדשים ולא שגרתיים.

ענבל מלכה היא מבקרת ספרות בעיתון “הארץ” ומתגוררת בתל אביב. ספרה הבחורה העיקרית ראה אור בשנת 2013. בזמן שלא היית הוא הרומן הראשון שלה לבני הנעורים.

264 עמודים * 54 ₪

cover

“הֶחָבֵר שֶׁלִּי בּוּגוּמְגוּם” מאת ביאטריס פונטנל

אייר: מרק בוטון

הוצאת ידיעות אחרונות, ספרי חמד, טל-מאי

בזיל הגיע לבית הספר עם תלתלים שהזדקרו לכל הכיוונים, אבל זה עוד היה בסדר.

הבעיה הגדולה שלו הייתה גמגום שהפריע לו להתבטא כפי שהיה רוצה. בן רגע הדביקו לו הילדים את הכינוי “בוגומגום”. הם צחקו עליו, ובגלל זה, יום אחד, בוגומגום נעלם.

אך אחד לא יודע איפה הוא ומהו הסיפור האמיתי של הילד הביישן.

בקולו של פרדינן, חבר מהכיתה, נמסר לנו סיפור מרגש ומיוחד, קצת עצוב וקצת שמח, על ידידות, חמלה והתגברות על מכשולים, ועל כך שאסור, אף פעם, ללעוג למי ששונה מאיתנו.

החבר שלי בוגומגום הוא פרי שיתוף פעולה של שנים מבכירי היוצרים לילדים בצרפת: הסופרת ביאטריס פונטנל והמאייר מרק בוטון, שיצרו יחד סיפור בלתי נשכח, צבעוני ושנון.

45 עמודים * 68 ₪

cover-2

“הָאַרְיֵה שֶׁל אֶלֶן” מאת קְרוֹקֶט ג’וֹנְסוֹן

הוצאת ידיעות ספרים

60 שנה לאחר צאתו של רב המכר “אהרון והעיפרון הסגול”:

בלי לצאת מחדר המשחקים, אלן ואריה הבד שלה עורכים מסעות נועזים.

במהלכם הם חווים הפתעות מלהיבות, מנהלים שיחות רציניות למדי (בתנאי שלאריה יש מצב רוח טוב), ומעל לכל – נהנים כמו שרק חברים טובים יודעים.

שנים-עשר סיפורים מצחיקים, נוגעים ללב ומלאי הרפתקה ודמיון, בספר שכתב ואייר קְרוֹקֶט ג’וֹנְסוֹן, אחד היוצרים החשובים ביותר לילדים, המוכר בזכות ספרו הקלאסי אַהֲרֹן וְהָעִפָּרוֹן הַסָּגֹל.

האיורים המוכרים והאהובים של קְרוֹקֶט ג’וֹנְסוֹן מתעוררים לחיים, 41 שנה לאחר מותו.

הכונו להתאהב באלן ובאריה שלה, מהדמויות הנהדרות ביותר בספרות הילדים העולמית.

מושלם למתחילות ולמתחילים לקרוא!

63 עמודים * 68 ₪

cover-1

“גל חום” מאת אור איזקסון

הוצאת חבר לעט

ישראלי, בן דור הY  פעיל לשעבר בתנועת Occupy wall st. בספר שאינו דומה לשום דבר בספרות המקומית. אחרי שנזרק מדירתו בברוקלין, ישן באוטובוס והצטרף לקומונה רדיקלית שחזרה לחיק הטבע יצא אור איזקסון למסע חייו, הספר “גל חום” נכתב בעקבות האירועים הלוהטים של אותה התקופה.

גיבור הנובלה הוא פטריק, צעיר מהורהר ואבוד בעיר אירופאית טיפוסית שחי חיים שלוחי רסן עם ידידיו הפרועים. הוא מתאהב באישה יפיפייה הנושאת עמה סוד, ומוצא באהבתם את המשמעות הקיומית החסרה לו. השתלשלות האירועים המפותלת מציבה לבסוף את הגיבור בפני בחירה בלתי נמנעת. 

אור איזקסון הוא זוכה פרס סמיט לשנת 2013. הפרוזה שלו נובעת ממקום אותנטי וחדשני איננה דומה לשום דבר אחר בעולם הספרות הישראלי העכשווי.

ב’גל חום’, יוצר איזקסון עולם שהוא מציאותי ובלתי מציאותי כאחד, ודרך עולם זה מצליח להוות קול לבני דורו ולייצג את הדילמות שמטרידות את קיומו של מה שמכונה “דור ה-Y”.

גיבוריו מודרניים ונצחיים כאחד ומקיימים את נבואת הזעם של נביאי העבר לגבי עולם שסוטה מן המוסר שלו עצמו ומאבד את הטעם לתכליתו.

כוחו של ספר הביכורים של איזקסון נובע מהצגתה הרהוטה של נקודת המפגש שבין דלות החומר לדלות הרוח.

262 עמודים * 76 ש”ח

 %d7%9b%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%92%d7%9c-%d7%97%d7%95%d7%9d-%d7%a2%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%91-%d7%99%d7%a2%d7%9c-%d7%a9%d7%a4%d7%99%d7%a0%d7%98