1) מהו הספר האהוב עלייך?

 אני אוהבת לקרוא ספרים ומתחבבים עלי בקלות טעמים שונים וסגנונות כתיבה שונים. אני אוהבת לקרוא עלילות מורכבות, סיפורים המתרחשים בנפש הדמויות  ומסעות קדימה ואחורה בזמן. אהוב במיוחד מאדם אתה ואל אדם תשוב.
8250

2) מהו ספר הילדים האהוב עליך?

אני מניחה שהעובדה שניהלתי את בית הספר הפתוח בחיפה במשך 21 שנים, הרחיבה וחיבבה עלי מאד ספרי שירה לילדים. עד כדי כך שפיתחנו שיעורים הקראות ותוכניות לילדים של שירי משוררים. הכיף הגדול שלי היה לקרוא עם תלמידותיי ותלמידי בעיקר את המשוררים הקלאסיים שאהבתי אני בילדותי. חיים נחמן ביאליק, עלילות מיקי מהו של אברהם שלונסקי, פתחו את השער של קדיה מולודובסקי, מרים ילן שטקליס, ליהודה עמיחי יש ספר שירי ילדים מקסים שכתב לבנו דדי, ספר התיבה המזמרת של נתן אלתרמן. התלמידות והתלמידים שלנו מאד אהבו לשמוע שירה והיה מעניין לראות את הבעות פניהם והסקרנות שלהם במפגשים עם מילים שפה ותחביר שלא נמצאים בארכיון הניידים והרשתות החברתיות שלהם.
946667
3) מה הספר האחרון שקראת?

ניצבת .א.ב. יהושע.
1762139-5

4) איזה ספר לא זכה למספיק הערכה לדעתך? 

נר מהלך מאת יעקב בוצ’ן. ספר מרתק לטעמי. כתוב נפלא. עלילה הנשזרת במקומות, במעשים, בנוף ובהיסטוריה הארץ ישראלית. במעברים כמעט בלתי אפשריים ובלתי מתפשרים, בוצ’ן  מותח ובודק  את גבול היכולת האנושית ואולי גם של הקורא.

957707

5) מיהו הסופר האהוב עלייך? 

אהרון אפלפלד.

 6) ספר שנתן לך השראה?

יש המון.

7) ספר עיון מומלץ?

כיצד נכשלים ילדים מאת ג’ון הולט. הטעויות שאנחנו כמבוגרים ואנשי חינוך עושים עם הילדים והילדות שלנו שמגיעים אלינו  לבתי הספר, ללמוד להתחנך לקבל מאתנו השראה כמבוגרים ולהאמין בנו כמבוגרים בעלי ניסיון. הטעויות האלה משפיעות לאורך שנים ולפעמים אף מקבעות את התפתחותו של הילד/ה. נדמה לי שהאינטליגנציה הרגשית שאנחנו המבוגרים חייבים בה בבואנו ללמד ולהדריך  את תלמידינו איננה ניתנת לפשרה היא קודמת לכל.

11834706293633

***

אריאלה בהלול־דימנד ילידת חיפה. נשואה ואם לשני ילדים. ניהלה את בית הספר הפתוח בחיפה במשך 21 שנים. “בתנאי שתבואי” (הוצאת גוונים”) הוא הרומן השני שלה. קדם לו “דויד ובת דודו” (בהוצאת ספרי עיתון 77, 2013).

עוד על הספר “בתנאי שתבואי”:

הספר עוסק  במערכות יחסים בשלושה מעגלי גיל:  אח ואחות בני 20+, זוג הורים, וזוג קשישים נכים.

הגיל השלישי, זה שאנחנו מביטים עליו בדרך כלל בהרבה חמלה, כאב, חרדות ואשמה, גורם לנו פעמים רבות להתעלם או לשכוח את העוצמה הרגשית, ניסיון חיים, ותובנות הקיימים באנשים אלה, המגיעים לגיל שיבה ומחשבתם וניסיונם עדיין עימם.

ברומן הזה, בוחרים אח ואחות לגור ולטפל בזוג קשישים נכים  שאול ונינה על מנת לממן לעצמם את הטיול הגדול .

השהייה בבית הקשישים, מפגש עוצמתי עם שני אנשים נכים בגופם המתנהגים ע”פ קודים שהם הצעירים לא הכירו, יוצרת דינמיקה עדינה  מרתקת ומיוחדת .

תעצומת הנפש, והתנהגותם של זוג הקשישים, יוצרות מערכת יחסים מיוחדת  שלא מותרת על לחלוחית הרגש והתבונה ונפרשות בעדינות לאורך הספר בעיקר דרך עיני תמרי האחות הצעירה שקשר מיוחד נרקם בינה ובין שאול.

במעגלים הנוספים מתרחשים חיים שלימים בין הילדים ובין הוריהם, זכרונות  עבר, וגילוי המאיים על סדר היום המשפחתי.

אני מצרפת את  תמונת הכריכה של הספר. ומה שנכתב על גב העטיפה :

הילל ותמרי, אח ואחות בעלי קשר ייחודי, אשר עוסקים בטיפול באנשים מוגבלים בביתם, מגיעים לעבוד בדירתם החיפאית של שאול ונינה.

הקשישים מתגלים במהרה כאנשים שתקניים ומסתוריים, אשר עברם לוט בערפל.

תמרי בעלת הנפש הסוערת נסחפת במהרה אל תוך הרצון לחקור, לגלות ולהבין, לא רק את בני הזוג אלא אף את עצמה ואת רגשותיה, את מהות הקשר בין עברו של שאול לעברה שלה. אך האם אכן קיים קשר שכזה?

בעקבות תחושתה היוקדת יוצאת תמרי למסע בעליות ובמורדות של חיפה, מסע בו תפגוש דמויות ססגוניות מפתיעות ותלמד להכיר מחדש את אלו שכבר נוכחות בחייה.

במהלך המסע תאלץ תמרי להתמודד לא רק עם חוסר השקט הטבוע בה, אלא אף עם הסודות שנחשפים אט אט, סודות שמאיימים לבלוע ולחבל בברית האחים שבינה לבין הילל ולנתק אותה מהוריה.

בתנאי שתבואי