מידע על ספרים חדשים אפשר לשלוח למייל הבא תחת הכותרת “ספרים חדשים” ושם ההוצאה: korebasfarim@gmail.com
דיונון וציבלין
קרול
מאת פטרישיה הייסמית’
מאנגלית: דנה זייברט טל
קרול מבוסס על סיפור אמיתי מחייה של פטרישיה הייסמית’, ומספר את סיפורה המרתק של תרז בליבט, מעצבת במות הלכודה בעבודה זמנית בחנות כלבו, ששגרת יומה מופרת לנצח בידי חיזיון יפהפה – הופעתה של קרול ארד, לקוחה שנכנסת לחנות כדי לקנות לבתה צעצוע לחג המולד. תרז נמשכת אל עקרת הבית המפתה מהפרברים, שלכודה בנישואים משמימים כמו עבודתה של תרז.
הן מתאהבות ויוצאות למסע ברחבי ארצות הברית, כלואות במסגרות החברתיות המקובעות, חשופות למורת רוח מתמדת מצד סביבתן, אך מונעות קדימה בכוח אהבתן.
פטרישיה הייסמית’ נודעה במותחני הפשע שכתבה, רבים מהם עובדו לסרטי קולנוע. היא פרסמה את קרול, ספרה השני, (שמו המקורי: The Price of Salt) תחת השם הבדוי קלייר מורגן, כי דאגה שהספר יחבל בקריירה שלה. הייסמית’ מעולם לא כתבה ספר נוסף כמו זה; למעשה, ספריה נודעו במיזנתרופיה המופגנת בהם. בארבעת העשורים הבאים היא התנערה בפומבי מכל קשר לספר. ב-1990 הסכימה הייסמית’ לפרסום מהדורה חדשה, לא בשם בדוי, בליווי אחרית דבר.
הייסמית’ זכתה בפרס על שם או הנרי, בפרס על שם אדגר אלן פו, ב-Le Grand Prix de Littérature Policière ובפרס איגוד כותבי המתח בבריטניה. היא נולדה בטקסס בשנת 1921, ובילתה את רוב חייה הבוגרים בשווייץ ובצרפת. היא הלכה לעולמה בשווייץ ב-4 בפברואר 1995.
331 עמ’ | 68 ש”ח
כנרת זמורה-ביתן
בית הקפה של נורה אפרון
מאת ורד שנבל
איילנד וליב הם שני ישראלים עם שמות משונים שנפגשים בניו יורק. לשניהם לב שבור, זיכרונות מרים, ושניהם מתגוררים באפר ווסט סייד. איילנד מקווה למצוא ברחובות ניו יורק אנונימיות ושִכחה, ליב מחפשת אחר הקסם והסוד של אחורי הקלעים בסצנות קולנוע המצולמות בעיר הגדולה, ושניהם, ביחד ולחוד, רודפים אחר חלום חמקמק.
הם נפגשים לגמרי במקרה בבית קפה שכונתי, כשליב מפילה סנדוויץ’ רוסטביף עסיסי ישר על המכנסיים של איילנד.
זהו ספרה השני של ורד שנבל, ילידת תל-אביב, 1973. ספרה הראשון “עכשיו אפשר להתחיל” ראה אור בהוצאת כנרת זמורה בשנת 2013 זכה בביקורות מצוינות והיה לרב מכר.
מחיר: 69 ₪ , 319 עמ’.
עם עובד
פול אוסטר
דוח מן הפנים
תרגם מאנגלית אברהם יבין
244 עמ’ * 74 ש”ח
לאחר שבממואר יומן חורף תיעד פול אוסטר את חייו מנקודת הראות של הגוף, הוא ממשיך עכשיו ומביא דוח זה על התפתחות חייו הפנימיים. בסגנונו הישיר והאלגנטי הוא נותן תחילה ביטוי להשקפתו הילדותית, שראתה חיים מפעמים בכל חפץ, ומשם ממשיך לתיאור מודעותו הגוברת למציאות, ובין השאר לעוולות הקיימות בחיים האמריקאיים. כך נפרש לעיני הקורא המסע האינטלקטואלי, הפוליטי והמוסרי שהביא אותו משנות ה-50 היציבות לכאורה שלאחר מלחמת העולם ה-2 אל שנות ה-60 הסוערות והמסעירות. והוא מוסיף למסע המילולי הזה אלבום של תצלומים הנענה לאתגר האוטוביוגרפי בדרכים אחרות.
עם עובד
מֵחָדָש
נוית בראל
64 ₪ | 81 עמודים
יַעֲבֹר
לֹא מָצָאתִי דָּבָר שֶׁלֹא הוּבַס עֲדַיִן. כַּמָּה מַהֵר
כָּבוֹת לֶהָבוֹת, נִפְסָקִים חִפּוּשִׂים, קֶרֶן אוֹר רָפָה.
שׁוּם הִתְעָרְבוּת חִיצוֹנִית, שׁוּם הַשְׁגָּחָה אוֹ עַיִן הָרָע
לֹא תַּפְרִיעַ לָנוּ לְהַגִּיעַ אֶל מָחָר. אֲבָל מָה יִהְיֶה
כְּשֶׁנַּגִּיעַ? לַמִּנְהָרָה יֵשׁ קָצֶה, קַוֵּי הַסִּיּוּם נִמְתָּחִים,
חוֹמוֹת נִבְנוֹת כָּל הַזְּמַן. כְּשֶׁתִּרְאֶה שֶׁכֻּלָּם הִשְׁלִימוּ
תַּשְׁלִים גַּם אַתָּה. כָּל חדֶֹשׁ חִכִּיתָ לְמִי שֶׁתַּתִּיר לְךָ.
בַּצַּד הָיִיתָ מְכַבֶּה אֶת כָּל הַנּוֹשְׂאִים, חָמְרֵי הַבְּעֵרָה.
כְּשֶׁאַף אֶחָד לֹא הִסְתַּכֵּל, גַּם אַתָּה לֹא יָדַעְתָּ עַל הֵעָלְמוּתְךָ.
נוית בראל (ילידת אשקלון, 1977) היא משוררת, עורכת ספרות, מתרגמת, חוקרת ספרות ומבקרת ספרים המתגוררת בתל אביב. שירים, מאמרים ותרגומים מפרי עטה נדפסו במגוון רחב של כתבי עת ספרותיים ובמדורי הספרות של העיתונים היומיים. שיריה תורגמו לאנגלית, לערבית, לספרדית, לגרמנית ולרומנית.
ממש, ספרה הקודם עטור השבחים, ראה אור בספריית השירה של עם עובד.
פרדס
יותר מדי אור
מאת יעל פינקוס
שבעה טווסים יפהפיים מופיעים פתאום בחצר ביתה של מושבניקית ממרכז הארץ והופכים את חייה לגן עדן, אז מה זה חשוב שבחוץ מתחוללת מלחמה; חתול עצלן ואגואיסטי פותח את פיו להשמיע עצות פילוסופיות לאשה שחייה ירדו מהפסים, והיא מנסה לחזור בכוח לילדותה כדי לתקן אותם; סופרת יוצאת למסע בעקבות הדמות הבדויה שלה, שגונבת ממנה את כרטיס האשראי באופן ממשי מאוד; פרש מסתורי לוקח ילדה למסע רומנטי במדבר ורוכב איתה הרחק-הרחק, במקצב אפל של בלדה עתיקה; ועוד ועוד.
הומור ועצב, נדיבות ולגלוג עצמי, פיוט וכמיהה, אהבת אדם וארוטיקה גולמית, המועברת במלוא עוצמתה באמצעות רמזים בלבד, משמשים בערבוביה בסיפורים, שרובם מתרחשים על רקע מציאות יומיומית מוכרת – מושב בשרון, שיכון עממי בגבעתיים, תחנת דלק בכביש 6, אכסניה משפחתית בעכו. אבל דוק של חלום ואנטי-הגיון סוריאליסטי נפרש על כל ההתרחשויות: בכל פעם מחדש נפער פתאום איזה סדק מפתיע, אירוני, במציאות החולין הרגילה המתוארת, והוא מרמז אל מציאויות-שמעבר, אל איזה סוד קוסמי גדול, בלתי ניתן לפיצוח.
הסיפור “יותר מדי אור”, שעל שמו נקרא קובץ הסיפורים, הוא מופע וירטואוזי של פיצול תודעתי: הסופרת מזמינה אותנו אל תוך תהליך הכתיבה עצמו, כמו מהלכת על חבל דק שאותו היא בוראת לעינינו ברגע זה. היא משתפת אותנו בהמצאתה יש מאין של הגיבורה שלה, צעירה חסרת גבולות, פורקת עול חוק ומוסר, ובתוך כך עושה אותה לכל כך אמיתית ומוחשית על הדף, כל כך מעוררת הזדהות במצוקתה, שבא לבכות מרוב שברון לב. התוצאה היא לא רק סיפור אנושי מרגש ומותח – אלא גם, בה בעת, שיעור שנון, יותר טוב מכל סדנת כתיבה, לכל מי שרוצה ללמוד משהו על תהליכי יצירה.
יעל פינקוס נולדה וגדלה ברמת השרון, עוסקת בצילום ובאמנות וכן בעלת בית מלאכה ללבד. צילומיה מופיעים בעשרות ספרים ומגזינים בארץ ובעולם. היא גרה עם בעלה ושני ילדיה במושב בשרון.
210 עמ’ | 59 ש”ח
כנרת זמורה-ביתן
מעגליות
סודם המשותף של פרדוקסים, מהפכות מדעיות והומור
מאת רון אהרוני
אני יכול להיות ספונטני. רק תנו לי קצת זמן להתכונן
החשיבה המעגלית אחראית לכמה מן המהפכות המתמטיות החשובות של המאה העשרים. היא גם המקור לאחדות מהמבוכות הקדומות ביותר בתולדות החשיבה האנושית.
הספר סוקר שלוש פריצות דרך מדעיות שנולדו מן המעגליות: ההבנה שיש אינסופים גדולים ויש גדולים יותר; משפט גדל, האומר שלא כל דבר נכון אפשר להוכיח, והבחנתו של טיורינג שאין תכנית מחשב פותרת-כל. בצד אלה מתוארת יכולתה יוצאת הדופן של המעגליות לתעתע בחשיבה ולגרום לנו להאמין בבלתי אפשרי.
מעגליות הוא סיור פוקח עיניים אל מאחורי הקלעים של עולם המדע והפילוסופיה. תמצאו בו חתולים שרודפים אחרי זנבותיהם, נוכלים בתחפושות וגם הוכחה ניצחת לקיומה של המפלצת מלוך נס. תפגשו בו גם את צידה המשעשע של המעגליות, ותשובה לחידה העתיקה: מהו הומור.
מה יותר רע – בורות או אדישות? לא יודע. אבל מה זה משנה?
רון אהרוני הוא פרופסור למתמטיקה בטכניון. נמנה עם מקימי “העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל”, הפועלת להטמעת שיטת הוראת החשבון של סינגפור בארץ. ספריו הקודמים: חשבון להורים ואלגברה להורים, על חינוך מתמטי (שלתפיסתו מבוסס על הבנת המקצוע ולא על רעיונות חינוכיים חדשניים); החתול שאיננו שם, ספר לא פילוסופי על פילוסופיה; מתמטיקה, שירה ויופי, שבו הוא מנסה לפצח את הדמיון בין התחומים; והאדם מנתק משמעות, על טכניקות משותפות לשירה ולבדיחות. מתגורר בטבעון, נשוי ואב לשלושה.
מחיר: 74 ₪ , 223 עמ’.
עם עובד
גבולות
מאת רונית רפ
262 עמ’ * 58 ש”ח
יש לה בעל מסור, שני ילדים, מקצוע, אבל היא זקוקה לשינוי. בגיל ארבעים הילה מתחילה ללמוד ציור בעיר הגדולה כדי למצוא שם מפלט ואולי גם ייעוד, ומה שיקרה בינה למי שתכיר שם ישנה לא רק את מסלול חייה אלא גם אותה עצמה.
בעלה המופתע אינו משער מה עוד עלול להתרחש בימים הבאים. שגרת חייו משתבשת, ואין לדעת עוד מה מחכה מעבר לה: גילוי מעשים אלימים שעשה? שקר נורא שטופלים עליו? אולי גם חרפה ונידוי.
מפרק לפרק הסיפור המשפחתי מסתעף וחורג מחוץ למרחב העירוני המוכר, נוגע גם בשנים רחוקות בארץ אחרת, עד שנכנס לעלילה גם מי שיביא עליה את סופה – סוף בלתי צפוי ואולי בלתי נמנע.
ביד ששולטת היטב בחומריה מצליחה רונית רפ לתאר משפחה אחת שיסודותיה מתערערים ואת ההוויה הישראלית הנחשפת דרכה.
רונית רפ, ילידת אשקלון, למדה עיצוב קרמי בבצלאל וספרות עברית באוניברסיטת בן=גוריון בנגב. זה ספרה הראשון.
כנרת זמורה-ביתן
רעידת האדמה של הוגו
מאת איתמר לוי
איתמר לוי, הסופר ומאתר הספרים הידוע, משתמש בדמותו האמיתית כדמות ספרותית בספר החדש שלו. הוא מופיע כאן כמחזאי שכותרת המחזה שלו זהה לכותרת הרומן שבו הוא משתתף. גיבור המחזה הוא הוגו, גבר כבן שבעים, ניצול שואה, המתפרנס ממכירת חפצים עתיקים. יום אחד הוגו מגיע לביתה של שכנתו, הנמצאת באותה שעה במקלחת, ומוצא מכשיר שמדמה רעידות אדמה. הוא מפעיל אותו, וכהרף עין הוא מוצא את עצמו בתוך חורבות חדר. הקשר היחיד שלו לעולם הוא יד של אישה שנגלית לו דרך חור ברצפה בחדר שבו הוא נלכד…
רעידת האדמה של הוגו הוא ספר נועז, עתיר דמיון, אלים ועדין, המתרחש על קו התפר שבין הריאליסטי לבין האבסורדי.
הרומן הזה מופיע לאחר 20 שנים שבהן שמר איתמר לוי על שתיקה, ועכשיו, סוף-סוף הוא משמח את הקוראים שהתענגו על ספריו הקודמים, שזכו לביקורות מהללות וביניהם: כפות רגליה העדינות של המאדאם (1988); אגדת האגמים העצובים (1989); אותיות השמש אותיות הירח (1991) ואטיודים למורגנה (1996), שמנבא-מבשר את הרומן החדש. הופעתו של רעידת האדמה של הוגו הוא אירוע חגיגי לכל מי ששמח ומתרגש מסיפורת ישראלית פורצת גבולות. זהו ספר מקורי, קרנבלי-מתעתע וּוידויי חשוף, מפחיד ומצחיק. יגאל שוורץ
איתמר לוי נולד ב-1956 ברמת גן. למד באוניברסיטת תל אביב במגמת משחק בחוג לתיאטרון, ושיחק בתיאטרון נווה צדק. ב-1993 הקים שירות ייחודי לאיתור ספרים. ב-2000 הוציא לאור את הספר ״מיומנו של מאתר ספרים״. לוי הוא משתתף קבוע בתוכנית הרדיו של ירון אנוש. הוא גם הבעלים של “חנות הספרים של איתמר”. ספרו הראשון, זליג מיינץ וגעגועיו אל המוות, יצא לאור בספריית פועלים ב-1985. זהו ספר שהקדים את זמנו במוקדיו התמטיים, ובסגנונו המהווה בבואה לשונית מרשימה לעידן הפוסט-מודרני. ספרו השני, כפות רגליה העדינות של המאדאם (1988) מגולל מעשייה סוריאליסטית. בספרו אגדת האגמים העצובים (1989) יוצא הגיבור במסע בעקבות עברו של אביו, המתגלה כקצין אס-אס אכזרי. ספרו אותיות השמש אותיות הירח (1991) עוסק באינתיפאדה הראשונה. ספרו אטיודים למורגנה (1996) הוא רצף טקסטואלי מתפרץ, הנע בין הריאלי לפנטסטי בניסיון ללכוד את חווייתו הקדחתנית של נער מתבגר ברמת גן, ערב מלחמת ששת הימים ובמהלכה. ספריו זכו לתרגומים לאיטלקית, לספרדית, לגרמנית ולצרפתית.
מחיר: 69 ₪ , 173 עמ’.
כנרת
הגן שבפנים
מאת בני שטיינברג
בלב לבו של הקמפוס שעל הר הצופים יש גן ירושלמי קסום, ובתוכו כמוסה מערת קבורה עתיקה. אורן אביב, מרצה צעיר להיסטוריה, נוהג להגיע לגן לבדו או עם בנות שהוא מחזר אחריהן. כבר שנים שהוא מתוסכל מקשרים רומנטיים מוחמצים ומחיים אקדמיים בינוניים. ואז, יום אחד, מגיע לידיו כתב יד עתיק ובו סיפור היסטורי יוצא דופן הנקשר באופן מוזר גם אל הגן המוכר לו כל כך.
זמן קצר אחר כך מופיעה מיכל שחוזרת לארץ אחרי שהות ארוכה בניו יורק כדי להשלים סוף-סוף את התואר הראשון. הקשר בין המרצה לסטודנטית מתפתח במינואט מהוסס, מעודן ויפהפה, ומתכתב עם הרומן ההיסטורי העולה מתוך כתב היד, המבוסס על אירוע שכמעט לא סופר.
בני שטיינברג, עורך דין, יליד ירושלים. שימש מרצה מן החוץ באוניברסיטת תל אביב ובמכללה למנהל. “הגן שבפנים” הוא רומן הביכורים שלו.
מחיר: 69 ₪ , 336 עמ’.
[…] 6) ספרים חדשים שיצאו השבוע (עברית) […]