ארבעה עותקים מהספר “החייל האחרון” מאת ינון ניר (בהוצאת אריה ניר) יוגרלו בין הקוראים שתמכו ב”קורא בספרים” במטרה לאפשר לו להמשיך לפעול (לא משנה באיזה סכום). 

כל מי שיתרום סכום חודשי של דולר ומעלה יוכל להיכנס להגרלה הנ”ל ולהגרלות שיערכו בעתיד (הסיכוי לזכייה יהיה ביחס לגובה הסכום). אפשר לתרום כאן

עוד פרטים על הספר תוכלו לקרוא כאן למטה. 


רוצים להשתתף בהגרלה? שלחו מייל שכותרתו “החייל האחרון” לכתובת: korebasfarim@gmail.com

וצרפו את הכתובת שלכם למשלוח 

אפשר לשלוח מיילים עד יום ראשון ב-12:00 בצהריים. התוצאות יפורסמו באותו ערב. 

הספרים יוגרלו אך ורק בין התורמים ל-“קורא בספרים”.


החייל האחרון

מאת ינון ניר

הוצאת אריה ניר

“השירות הצבאי שלי התחיל בתיכון.

יש אנשים שהשירות הצבאי שלהם מתחיל אפילו לפני.

בית הספר האזורי מעלה דגן מלא בהם. זה מידבק.

עם הרקע שלי אני בכלל לא אמור ללמוד כאן.

זה היום הראשון ללימודים ואני יושב במשרד של אהוד תבן, המנהל.

אליאב קדוש גדל במושב בכורות. במושבים הטובים בדרום כשמישהו מתקבל לקורס טיס או מסיים קורס קצינים, המשפחה שלו תולה שלט בכניסה לחצר כדי שכולם יֵדעו איזה גיבור גדול הבן שלהם. בבכורות אף אחד לא תולה שלטים ולא מתקבל לשום מקום. אבל זה לא הפריע לקדוש להאמין שהוא יכול להיות טייס. או לוחם בסיירת. או צנחן. הוא לא דמיין שכך יראה השירות הצבאי שלו.

זהו רומן על איש צעיר המחפש נקודת אחיזה בעולם, על שירות בצה”ל בשנות התשעים, על פערים ומעמדות בחברה הישראלית, ועל כמיהה גדולה לשקט פנימי.

החייל האחרון כתוב בכישרון גדול, ברגישות ובהומור, ומנצל בתבונה ובריסון חומרים פוליטיים, חברתיים ואנושיים רבי עוצמה. הספר מפרק לגורמים את חוויית השירות בצה”ל ולא מהסס גם לפרק מיתוסים או לבחון בעין ביקורתית סיפורי גבורה.

ינון ניר, יליד 1975, הוא מנהל השקעות בכיר בעל תואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות. את החייל האחרון התחיל לכתוב מספר פעמים מאז שירותו הצבאי אך בכל פעם נתקל במחסום אחר. בתקופת צוק איתן ביקר בכמה מקומות בהם שרת בארץ, ושטף הכתיבה חזר אליו עד להשלמת הספר. הדמויות בספר מבוססות על אנשים שהכיר במהלך שירותו הצבאי, חלקם בחיים וחלקם כבר לא.

ספריו הקודמים של ינון ניר: ‘פעמיים קברו את ברטה’ (מודן), ‘התקופה הכחולה’ (כתר) ו’עלילות פרומות’ (אריה ניר) זכו בשבחי הביקורות.ינון ניר הוא בעלים משותף בהוצאת אריה ניר.

החייל האחרון / ינון ניר  (אריה ניר) 223  עמודים. מחיר:  64 ₪